那夜未凌晨,我畫咗塊旺角開往大埔的紅van牌

做人,最緊要係有夢想,小巴,最緊要當然係有膠牌啦。

而呢啲咁有特色風味嘅小巴牌,就係由麥錦生師傅親手提筆,每一個都係佢嘅親生骨肉嚟㗎。

但係,呢個傳統手工藝喺香港已經逐漸式微,為咗令呢門手藝得以傳承,麥師傅喺今年暑假不定期於油麻地嘅工作室舉辦導賞團,內容好豐富而且費用全免,毛毛梗係9衝啦!

麥師傅好詳細咁講解小巴嘅起源同發展,紅van喺1969年合法化,當時只要畀8000蚊政府,就可以有個小巴牌,而到目前為止總共有4350架紅van。

而綠van就喺1973年出現,綠van當時只係做山頂路線,師傅解釋:「因為住半山嘅都係有錢人,而佢哋嘅工人姐姐唔可以坐私家車,所以平時去買餸都係靠綠van代步。」

最原始嘅小巴牌只係一塊普通嘅紙皮,仲係放喺車外面,所以日曬雨淋後好容易就會爛。

喺1984年,小巴由熱狗(14座位,無冷氣)改裝成有冷氣嘅車,所有小巴牌同錢兜都要重新做過,而位於油麻地嘅工作室外,就係八條小巴線嘅停泊處,「咁我喺到做開招牌生意,司機大佬都嚟搵我寫啲膠牌同整啲錢兜。」

當時製作數量驚人,可以話係麥師傅嘅全盛時期。師傅仲話:「開頭有啲司機大佬想慳啲會自己印張紙再拎去過膠就拎嚟用,但係一曬得耐就甩色啦嘛,所以最後佢地都係會幫襯返我。」

膠牌嘅隔籬多數都有一個寫價錢嘅長牌,麥師傅就解釋:「最原始嘅價錢牌其實係傳統中國數目字,後來仲有杭州嘅花碼字傳入咗香港,但由於80年代開始較多菲傭嚟到香港工作,而佢地都唔識睇呢兩種數字,所以最後就改用阿拉伯數字喇。」

「唔知大家有無留意到除咗白色膠牌之外,仲有其他唔同底色嘅膠牌呢?」

原來白色以外嘅膠牌係由其他有勢力人士負責嘅小巴線,一種顏色代表一條路線,如果要揸呢啲路線嘅話,就要先畀入線費,唔畀錢就亂咁揸嘅話好易惹嚟殺身之禍㗎。

導賞團嘅最後,麥師傅即席揮毫,為我哋示範點寫小巴牌,鐵畫銀鉤,兩三下手勢就寫好一個100%香港味道嘅小巴牌,現場嘅朋友仔仲可以揀自己鍾意嘅地方名,又或者人名、句子都得㗎!很想要吧?

咦咦咦?呢塊牌咁熟口面嘅?其實佢就係《那夜凌晨,我坐上旺角開往大埔的紅van》入面嗰塊膠牌,原來戲入面架紅van嘅膠牌同道具都係由麥師傅負責。

麥師傅都係坤哥嘅fan屎?唔係!係前排坤哥開演唱會嘅poster,入面架紅van嘅燈箱布同膠牌都係由麥師傅一手包辦,連坤哥都讚師傅「手字好得!」

最後有一個好消息同壞消息,你想聽邊個先?唉毛毛強行講個壞消息先!因為暑假已經完咗~所以呢個已經係最後一個導賞團嚕。

之不過,麥師傅仍然會不定期喺工作室舉辦唔同嘅活動,亦有機會去唔同嘅市集擺檔,有興趣嘅小巴L就要多啲留意喇。

唔講住喇,毛毛去J下啲小巴膠牌先。

(多謝 巧佳小巴用品 畀毛毛嚟蛇下王)

===============================

毛記專題,不定期上市。

求其交貨,純粹扮工蛇王,唔使期待。

#100毛 #毛記電視

毛記電視網站 · 版權所有 · 不得轉載 Copyright © TVMOST.COM.HK All rights reserved