《100毛》#282期封面專題 教你如何十歲儲到十萬

要喺十歲就儲到十萬,其實唔難。因為難定唔難,首先係取決於你父母有冇儲到十萬!

就係因為冇呢個理財觀念,當年無數細路仔,一拎到阿爸阿媽畀嗰十蚊現金,唔使六個月,已經忍唔住使晒啲錢,然後日日甚至隔日慘到要喺度數手指--數下仲有幾多日先再有零用錢拎呀!結果十歲儲唔到十萬,廿歲都未儲到,然後三十歲……錯過咗儲蓄嘅黃金階段,咁就一世㗎喇。

好似今年過完十歲生日嘅劉皓嵐(劉小華),呢刻仲未收到佢阿爸「大劉」送嘅十萬蚊生日禮物,賺到人生第一碗金嘅機會已經好似揸住副爛牌想食糊咁,機會係零呀!不過,如果把握最後時機,可能、或者、大概仲有希望儲到十萬都未定呢?

十萬蚊為甚麼

十歲嘅劉小華(劉皓嵐),對於有人喺十歲生日收到十萬蚊,腦入面有唔止十萬個為甚麼。「十萬蚊有幾厚呢?有冇咁厚呀(雙手比劃出十厘米厚度)?十萬蚊可以點用呀?真係諗唔到,太多錢。從未諗過會有十萬蚊咁多。如果阿爸送十萬畀我?咁我會畀返五萬蚊佢,因為自己會亂咁使咗喺唔知邊度;之但係做乜要畀十萬我呢?我都唔會用得晒咁多㗎啦!」

至於今年生日收唔到十萬蚊做禮物,小華表示一啲問題都冇。「我最想要嘅生日禮物就係有人陪我玩下!所以阿爸阿媽每次都會同我開生日會,搵個場地或者租Party Room,畀我同班朋友玩,呢樣已經係最開心嘅生日慶祝。唔使畀十萬我,畀一日我開心玩盡佢已經得㗎喇!」

而家儲,但係你將來會有?

而雖然十歲仲未儲到十萬蚊(and冇人畀十萬佢儲),不過小華覺得,幾十歲嗰時一定會儲到。「而家每個禮拜我有2、30蚊零用錢,可以每個星期咁儲。返學啲錢最多用喺小食部度之嘛,又唔會周圍行街買嘢。兩個字:『慳錢』,唔好用咁多就儲到!慳錢就係我嘅理財哲學。」


之但係唔少人打咗好多年工,都慳唔到十萬呀……「希望我儲到啦。不過其實儲到十萬,可能都係會用嚟去旅行。想去日本,或者美國都好。」吓?唔去少啲日本買唔到樓㗎喎?「啲樓咁貴點買啫?我寧願同屋企人去幾次旅行,仲幸福啲。或者買啲自己想要嘅嘢,例如買下新Game;因為我鍾意煮嘢食,仲想買啲爐同平底鑊。慳住慳住咁用,呢啲嘢買晒可能一二萬蚊到啫!十萬蚊實用唔晒。」

先數未來錢

錢唔係問題,但問題係未有錢嘛!小華你冇人哋咁多錢梗係唔知有幾爽啦……「咁我確實唔明有錢人嘅思想係點。但我冇,我又唔會羨慕。我有個幸福嘅家庭已經夠開心㗎喇。而且我爸爸媽媽其實都好努力咁賺緊錢!雖然住喺一間好細嘅屋,但我有遊戲機,有自己鍾意嘅Game,有個位畀我練下舞,已經足夠。」

如果你而家夠多銀紙,得閒拎啲出嚟數下,可能仲開心呢?「數銀紙唔係我興趣,數嚟做乜呢?有人或者鍾意數銀紙,享受數銀紙嘅時候;但我唔會浪費時間數銀紙,我返去打機算啦。(銀紙)唔係我嘅玩具嘛,我有自己鍾意嘅玩具咪得。」小華補充,再鍾意數,都唔使周圍同人講:「你數都唔關我事㗎。你又唔係數完之後畀一萬我,咁你講嚟做乜呢?

成功需父幹

喺呢個時候,企喺小華隔籬、身型都幾大隻同大份嘅小華爸爸(簡稱「大劉」)終於忍唔住要爆喇。「畀十萬佢?冇意思㗎喎。純粹掉嚿錢畀佢鍾意點就點,佢唔識理財洗晒又冇意思;你話畀佢儲,咁擺我戶口同佢戶口冇分別㗎。除非你話有任務,例如睇佢三個月內點用十萬蚊去做有意義嘅嘢,咁如果我有錢就會考慮咁做;又或者畀實際啲嘅嘢佢,好似佢鍾意跳舞,就買跳舞衫跳舞鞋畀佢。」

如果有錢……講到尾即係你而家冇十萬可以畀佢啦!「我畀到『陪同』仲有愛!好過畀物質嘅嘢佢,親子時間寶貴過任何嘢。更重要嘅係做個好嘅榜樣畀個仔睇,你想佢第時大個係點,首先要自己努力做到先。因為講真香港地要搵錢實有辦法。反而想教識小華,唔好純粹為搵錢而搵錢,搵完去玩去揮霍;而係搵到錢,去做有意義嘅事回饋社會、幫助他人。」係愛啊,大劉!

毛記電視網站 · 版權所有 · 不得轉載 Copyright © TVMOST.COM.HK All rights reserved